Bilbransje24 fyller ett år – viktigere enn noen gang

I dag er det nøyaktig ett år siden Bilbransje24 åpnet sine virtuelle dører til hele den norske bilbransjen.

Publisert

Merk at denne artikkelen er over fire år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Det var vel ikke helt slik vi så for oss feiringen. Planen var å ha marsipankake i kantina til redaksjonsmiljøet vi er en del av i forlaget Bjørgu. I stedet blir det feiret i det små rundt om på alles hjemmekontor.

Hele næringslivet står i en situasjon det for kort tid siden var umulig å forestille seg. På flere måter rammes bilbransjen ekstra hardt, med utfordringer vi både håper og tror vil bli hensyntatt i de tiltakene som Regjeringen nå iverksetter.

Norsk bilbransje har mange ganger tidligere vist at den er i stand til å takle store endringer. Det er vi overbevist om at den vil gjøre også denne gangen.

For oss i Bilbransje24 har dette første året gitt mye ny erfaring. Ikke minst har det vært utrolig inspirerende å bli møtt med så mange positive tilbakemeldinger og gode innspill fra bransjefolk, som ønsker en ny medieaktør velkommen.

I løpet av året har vi nådd flere mål raskere enn vi hadde drømt om da vi "gikk på lufta" for ett år siden - og lesertallene øker måned for måned.

Vår viktigste oppgave er å bringe rask, pålitelig og målrettet informasjon til alle dere som står midt i stormen.

Det viser at bransjen ikke bare ønsker oss velkommen, men også ser verdien i et bredt tilfang av nyheter og analyser – formidlet via PC, på nettbrettet eller direkte i vår app på telefonen.

Vi er utrolig takknemlig for alle som har fulgt oss på denne første delen av reisen. Tusen takk til dere abonnenter som gjør at vi kan fortsette å sette dagsordenen i nyhetsbildet for bilbransjen, både i dag, i morgen og i uoverskuelig fremtid!

Som en del av dugnadsånden over hele landet vil også vi bidra, og ønsker å gjøre terskelen så lav som mulig for å få folk tilbake i arbeid. Derfor vil vi tilby gratis stillingsannonser på Bilbransje24 og Bilbransjejobber i en periode fremover for å stimulere sysselsettingen i bransjen.

Det er utfordrende tider fremfor oss. Mange beslutninger og veivalg skal tas, og behovet for rask, pålitelig og målrettet informasjon har aldri vært større.

Vår viktigste oppgave er å bringe dette til alle dere som står midt i stormen. Vi lover å gjøre vårt aller beste, til beste for hele bilbransjen.

Bilbransje24 er her for å bli - og akkurat som norsk bilbransje vil vi komme oss gjennom denne perioden. Sammen.

Vi gleder oss allerede til marsipankaken i mars 2021.

Trygve Larsen - redaktørPer Morten Merg - daglig lederOdd Erik Skavold Lystad - journalist/fotografDaniel Solomonsz - markedssjef