Bilbransje24 | Salgsbetingelser

Salgsbetingelser

Vilkår for abonnement på Bilbransje24. Sist oppdatert 13.03.2023.

1. Innledning

Disse vilkårene regulerer din bruk av Bilbransje24 og BilbransjeJOBBER.

Tjenestene leveres av Bilbransje Media AS:

Organisasjonsnummer: 921 399 731

Postadresse: Postboks 11, 1411 Kolbotn

Besøksadresse: Sofiemyrveien 6D, 1412 Sofiemyr

E-post: abo@bb24.no
Telefonnummer: 91 16 57 44

Gjennom å anvende tjenestene til Bilbransje Media, eller gjennom aksept av vilkår der dette er påkrevet for tilgang, godkjenner du disse aktuelle vilkårene og forplikter deg til å følge dem. Det er Bilbransje Media som er ansvarlig for behandlingen av personopplysninger i tjenestene som tilbys gjennom Bilbransje24 og BilbransjeJOBBER.

Mer informasjon om vår behandling av personopplysninger finner du i vår personvernerklæring.

Se også generelle brukervilkår for Bilbransje Medias tjenester her.

2. Avtalen

Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.

Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer.

3. Partene

Selger er Bilbransje Media AS (organisasjonsnummer 921 399 731 mva), postboks 11, 1411 Kolbotn, abo@bb24.no, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.

Kjøper er den som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

4. Abonnement og pris

Abonnement på Bilbransje24 er årlige, og faktureres ved starten på en ny periode.

Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale, eksklusiv merverdiavgift. Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære.

Oppsigelse eller endring av abonnement må meldes til abo@bb24.no før ny abonnementsperiode begynner.

5. Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren.

Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

6. Betalingen

Selgeren kan kreve betaling for tjenesten fra det tidspunkt den blir bestilt, enten direkte på nettsidene eller gjennom e-post/telefon.

Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag. Tjenesten aktiveres automatisk ved bestilling.

Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved aktivering av tjenesten. Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak.

Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.

Bilbransje Media AS benytter betalingsløsninger fra Vipps og Swedbank Pay (Visa, Mastercard), i tillegg til e-post- og EHF-faktura.

7. Angrerett / reklamasjon

Ved kjøp av abonnement hos Bilbransje Media AS og Bilbransje24 har du angrerett i henhold til angrerettlovens bestemmelser.

Du kan gå fra avtalen ved sende en e-post til abo@bb24.no senest 14 dager etter at kjøp er gjennomført.

Om du er misfornøyd med tjenesten, ta kontakt med abo@bb24.no for eventuelle løsninger.

8. Nedetid eller tekniske problemer

Bilbransje24 og BilbransjeJOBBER kan fra tid til annen være helt eller delvis utilgjengelig på grunn av vedlikehold eller av andre tekniske årsaker. Dersom det er praktisk mulig, vil Bilbransje Media informere sine kunder om eventuell nedetid på våre tjenester.

Varige problemer med våre tjenester må varsles til abo@bb24.no.

Bilbransje Media er ikke under noen omstendighet ansvarlig for eventuelle konsekvenser eller tap som følge av at tjenestene ikke kan benyttes som forutsatt.

9. Personopplysninger

Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen.

Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle.

Se utfyllende informasjon om personvern og cookies her.

10. Markedsføring og annonser

Som aktiv bruker av Bilbransje Medias tjenester godtar du at vi kan kontakte deg med tilbud og annen relevant informasjon basert på dine opplysninger. Markedsføringen kan være i form av nyhetsbrev, e-post, SMS eller lignende.

Dersom du ikke ønsker å motta slik markedsføring kan du følge avmeldingslenke i markedsføringshenvendelsene du mottar.

11. Kontaktinformasjon

Har du spørsmål om Bilbransje Medias tjenester og abonnement? Send oss en e-post på abo@bb24.no.

Se for øvrig kontaktinformasjon til Bilbransje24 her.

12. Konfliktløsing

Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet.

Om partene ikke oppnår minnelige løsninger, skal tingretten forelegges konflikten til avgjørelse.