Volvo beste «bilforhandler» og Bilia beste «bilhus» Slik presterte de 10 største bilmerkene - og de tre største «bilhusene» - i Norsk Kundebarometer 2024
Lojaliteten faller i bilbransjen - unntaket er Toyota - Nedgangen i kundelojaliteten i bilbransjen er helt tydelig, men ikke overraskende, sier Pål Silseth i Norsk Kundebarometer. Toyota er eneste bilmerke hvor lojaliteten øker i år.
Bilia beste «bilhus» i Norsk Kundebarometer Bilbransjen har de mest fornøyde kundene: BMW beste bil-relaterte selskap i årets Norsk Kundebarometer, mens Bilia ble beste «bilhus», hvor også Møller Bil og Bertel O. Steen deltok.
BMW har bilbransjens mest tilfredse kunder Norsk Kundebarometer: BMW, Toyota, Skoda, Volvo, Audi og Tesla er alle inne blant de 20 beste på årets rangering av tilfredshet i ulike bransjer.
- Mange har for høy kundetilfredshet - Det er lett å ruse seg på en høy kundetilfredhetsscore, men det er noe annet som avgjør om en bilbransjebedrift blir værende i markedet. Det sier NHH-professor Tor W. Andreassen, som har evaluert fire store bilbransjeaktører.
Mercedes-Benz til topps i "Norsk Kundebarometer" - uoffisielt Bilbransje24 presiserer: Toyota går til topps i den offisielle oversikten til Norsk Kundebarometer, men her er oversikt over alle bilbransjebedriftene/bilmerkene som deltar i undersøkelsen gjennomført av Barcode Intelligence Group (Barcode KTI-rating). Dette er resultatene for merkeforhandlerne.