Dette er viktige virkemidler for å få mekanikere stå lenger i jobben Bilbransjen sliter med at mekanikere står for kort tid i produktive stillinger på verkstedene. To av de større merkeforhandlergrupperingene i Norge mener de har noe av løsningen på problemet.
Verkstedkonseptet gjorde det mulig å slå sammen to merkeforhandlere En effektiv og moderne måte å drive servicemarkedet på har resultert i at Bilservice i Larvik har kunnet gå fra to til ett anlegg.
Volkswagen-forhandler gjør god erfaring med Volvos servicemarkeds-konsept En større bilbransjeaktør som forhandler både Volvo og Volkswagen har gjort veldig gode erfaringer med bruk av Personlig Service Tekniker (PST) på sitt Volkswagen-verksted.
Autostrada omorganiserer bilkonsernet Grenlandsforhandleren gjør betydelige endringer for å ruste seg for fremtiden. Et av de viktigste grepene de gjør handler om brukte biler.
Vil snu rundt på hele servicemarkedet En av Nord-Norges største forhandlergrupperinger planlegger omfattende endringer for å øke inntjening og kundetilfredshet.
På tide å tenke nytt i servicemarkedet Det finnes mange hyggelige og flinke kundemottagere rundt om på norske bilverksteder, men deres dager er trolig talte i stadig flere bilbransjebedrifter.
Volvo: Så mye øker kundetilfredshet og lønnsomhet Innføringen av Personlig Service Tekniker (PST) og Volvo Personlig Service (VPS) har medført økning i både kundetilfredshet og lønnsomhet på servicemarkedet for Volvos forhandlere. Se noen av tallene her.