Petra Bendelin er direktør for forretningsutvikling og strategi i Meko.

Ny digital-satsing fra Meko

Å booke service på bilen skal bli like enkelt som å bestille mat på nettet, mener Meko. Nå lanserer de et nytt booking-system, som også skal selges til aktører utenfor Meko-systemet.

Publisert

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Fra og med neste år vil alle verksteder i Meko-konsernet (tidligere Mekonomen Group) få et helt nytt digitalt verktøy ut mot kundene:

Et nytt booking-system, som skal være langt mer pedagogisk i bruk enn hva som finnes på markedet i dag.

- Vi vet at bileiere i ulike situasjoner er usikre på hvilken service de skal booke, sier forretningsutvikler Emil Lindell i Meko.

- I andre bransjer, som mat eller mote, kan den som handler på nett enkelt og intuitivt finne det de trenger. Når det gjelder bilservice på nett finnes ikke samme pedagogiske overblikk som hjelper brukeren, sier Lindell.

Målet til Meko er både å forbedre kundeopplevelsen og å øke antallet digitale bookinger.

Skal selges som «white label»

Samtlige verkstedkjeder i Meko-systemet vil få tilgang til systemet fra neste år av, men det skal ikke begrenses til internbruk.

Booking-løsningen skal også selges som en «white label»-løsning, hvor andre servicemarkedsaktører kan kjøpe programvaren.

- Vi håper å ikke bare utvikle Meko, men å påvirke hele bransjen til å begynne å fokusere på «kunden først», sier Petra Bendelin.

Hun er direktør for forretningsutvikling og strategi i Meko.

For Bendelin handler det om å tilrettelegge for best mulige forutsetninger - for begge sider av kundeopplevelsen.

- Vi ønsker å gjøre det enkelt for bileieren, og gi dem de beste forutsetningene for et langt og holdbart billiv, sier hun.

- Og vi ønsker at verkstedene skal kunne levere den beste digitale kundeopplevelsen i vår bransje, sier Bendelin.