- Det må tas hensyn til at en bil har mottatt subsidier som ny i Europa når den blir bruktimportert til Norge, sier BIL-direktør Erik Andresen.

Økt bekymring over store elbilsubsidier i Europa

Bilbransjen roper varsko: Styrkede støtteordninger med kort "bindingstid" kan gjøre en tilnærmet ny bil fra Tyskland eller Frankrike inntil 70.000 kroner billigere enn i Norge.

Publisert

Merk at denne artikkelen er over tre år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

For å lese denne saken må du ha et Bilbransje24-abonnement.


---

Ikke abonnent?

Få umiddelbar tilgang til alt innhold på Bilbransje24 med én måneds prøveperiode. Tilgangen avsluttes automatisk etter en måned. Tilbudet er kun tilgjengelig én gang for samme person.

For årsabonnement, klikk "Bestill her". Ønsker du abonnement for flere brukere har Bilbransje24 flerbruker-avtaler med gode vilkår. Ta kontakt med oss for et uforpliktende tilbud.

Prøv oss
Én måned

99 kroner (+ mva)

Prøveperioden avsluttes automatisk etter en måned.

Bestill prøveperiode

Årsabonnement
12 måneder

3.600 kroner (+ mva)

Abonnementet fornyes automatisk

Bestill her