Hun blir Volvos nye servicemarkeds-direktør
Volvo Car Norway henter Lise Teslo fra BMW.
Merk at denne artikkelen er over tre år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Lise Teslo (54) er ansatt som ny leder for servicemarkedet hos Volvo Car Norway. Hun blir «Head of Service Market Development» hos importøren.
Teslo kommer fra stillingen som «Head of Strategy and Business Development» hos BMW Northern Europe.
Teslo etterfølger Sten Engebretsen, som har tiltrådt som «Global Business Owner, Strategic Partnerships» hos Volvo Cars Service Business i Göteborg.
- Teslo har bred kompetanse fra bilbransjen generelt og servicemarkedet spesielt, sier Rita Kristin Broch.
Hun er administrerende direktør for Volvo Car Norway.
- Vi er svært godt fornøyde med at Teslo, med sin lange og gode erfaring, skal lede utviklingen av servicemarkedet videre for Volvo, legger hun til.
- Servicemarkedet er svært viktig for Volvo-handelen og med konsepter som Volvo Personlig Service og Personlig Service Tekniker. Disse bidrar til både effektivitet og kundetilfredshet, har vi gjort store fremskritt de senere årene, sier Broch.
Teslo tiltrer sin nye stilling innen 1. juli i år.
Sentral rolle
Teslo vil ha en sentral lederrolle i forretnings- og forhandlerutviklingsavdelingen i Volvo Car Norway.
- Volvo har i flere år utmerket seg med måten de har drevet servicemarkedet, sier Lise Teslo.
- Jeg håper at jeg med min erfaring kan bidra til å løfte dette arbeidet videre sammen med gode kolleger i Volvo Car Norway, og et sterkt forhandlernettverk, sier hun.