Hun blir Volvos nye servicemarkeds-direktør

Volvo Car Norway henter Lise Teslo fra BMW.

Publisert

Lise Teslo (54) er ansatt som ny leder for servicemarkedet hos Volvo Car Norway. Hun blir «Head of Service Market Development» hos importøren.

Lang erfaring i bilbransjen

Teslo begynte i bilbransjen i 1998, og hadde frem til 2015 en rekke roller i Møller-systemet, hovedsakelig med Audi.

Høsten 2015 gikk hun fra stillingen som servicemarkedssjef for Volkswagen til en tilsvarende rolle hos BMW i Norge.

I 2019 ble hun utnevnt til «Head of Strategy and Business Development» for BMW i Nord-Europa.

Teslo er utdannet kjemiingeniør fra Høyskolen i Østfold

Teslo kommer fra stillingen som «Head of Strategy and Business Development» hos BMW Northern Europe.

Teslo etterfølger Sten Engebretsen, som har tiltrådt som «Global Business Owner, Strategic Partnerships» hos Volvo Cars Service Business i Göteborg.

- Teslo har bred kompetanse fra bilbransjen generelt og servicemarkedet spesielt, sier Rita Kristin Broch.

Hun er administrerende direktør for Volvo Car Norway.

- Vi er svært godt fornøyde med at Teslo, med sin lange og gode erfaring, skal lede utviklingen av servicemarkedet videre for Volvo, legger hun til.

- Servicemarkedet er svært viktig for Volvo-handelen og med konsepter som Volvo Personlig Service og Personlig Service Tekniker. Disse bidrar til både effektivitet og kundetilfredshet, har vi gjort store fremskritt de senere årene, sier Broch.

Teslo tiltrer sin nye stilling innen 1. juli i år.

Sentral rolle

Teslo vil ha en sentral lederrolle i forretnings- og forhandlerutviklingsavdelingen i Volvo Car Norway.

- Volvo har i flere år utmerket seg med måten de har drevet servicemarkedet, sier Lise Teslo.

- Jeg håper at jeg med min erfaring kan bidra til å løfte dette arbeidet videre sammen med gode kolleger i Volvo Car Norway, og et sterkt forhandlernettverk, sier hun.