Jubel etter å ha vunnet «Den Gyldne Hammer» - prisen som årets skadeverksted i Møller-systemet.
Jubel etter å ha vunnet «Den Gyldne Hammer» - prisen som årets skadeverksted i Møller-systemet.

Disse ble kåret til årets skadeverksted av Møller

Hadde så mange kandidater til «Årets medarbeider» at prisen måtte deles på to personer.

Publisert

Harald A. Møller har kåret «årets skadeverksted», «årets team» og «årets medarbeider».

Dette ble gjort i forbindelse med årets skade- og lakk-konferanse for alle verksteder sertifisert for å gjøre skadereparasjoner på Møller-merkene - både Møller Bils egne skadeverksteder og frittstående aktører.

Totalt deltok rundt 40 skadeverksteder i den digitale konferansen.

<span class="italic" data-lab-italic_desktop="italic">Jørn Narvestad er skadesjef i Harald A. Møller.</span>
Jørn Narvestad er skadesjef i Harald A. Møller.

Dette sier Jørn Narvestad, skadesjef i Harald A. Møller. om motivasjonen for å dele ut de tre prisene:

- Målet er å både gi faglig input, samt en «boost» i hverdagen. Nå som Norge åpner opp igjen girer også vi opp, samtidig som det er viktig å tilføre litt stolthet til organisasjonen, og minne om kvalitetsstempelet rundt sertifiseringen «Skadespesialist», sier Narvestad.

Slike kåringer er også med på å gjøre de Møller-tilknyttede verkstedene mer attraktive for arbeidstakere, mener han.

- Vi jobber veldig målrettet for å være en ledende aktør i bransjen, og tiltrekke oss de beste medarbeiderne, sier Narvestad.

- Vi har fokus på å bygge god kultur for teamarbeid. Det handler om de små tingene i hverdagen, som å gjøre aktiviteter sammen og bli godt kjent, sier skadesjefen.

Årets skadeverksted - «Den Gyldne Hammer»

Under skade- og lakk-konferansen ble det delt ut priser til «Årets medarbeider», «Team skade», samt prisen «Den Gyldne Hammer» til årets skadeverksted.

Møller Bil Skadesenter Romerike kan i år smykke seg med tittelen som årets skadeverksted.

Blant kriteriene som ligger til grunn er sertifisering som «Skadespesialist», en positiv utvikling, god kundetilfredshet, samt at bedriften må både se og involvere sine ansatte.

Kriteriene vektes, og kåren utføres av en samlet gruppe med ledere fra merkene og servicemarkedet hos importøren.

- Det er en motivasjon i seg selv at det legges merke til hva vi presterer i hverdagen, og at det krones med en sånn pris feires med kake, sier en fornøyd André Huse.

Han er leder av Møller Bil Skadesenter Romerike, som tidligere har vært nominert, men aldri har vunnet prisen.

- Prisen henger høyt. Det er en pris som alle ansatte er medvirkende til – her bidrar alle medarbeidere hver eneste dag til trivsel og fornøyde kunder, sier Huse.

<span class="italic" data-lab-italic_desktop="italic">Gjengen i Trondheim ble årets team under Møllers skade- og lakk-konferanse.</span>
Gjengen i Trondheim ble årets team under Møllers skade- og lakk-konferanse.

Årets team - «Team skade»

«Team skade» er en pris som ifølge importøren deles ut til verkstedet «hvor samarbeidet på tvers av avdelinger og medarbeidere står i fokus, og hvor verkstedet arbeider med å bygge og vedlikeholde team-samarbeid i hverdagen».

- Det handler om å skape en hverdag som gjør at folk gleder seg til å gå på jobb, sier Morten Johansen.

Han er avdelingsleder for Møller Bil Skadesenter Trondheim, som ble kåret til årets team.

Sosiale aktiviteter utenfor arbeidstid er en viktig bidragsyter til arbeidsmiljøet, mener Johansen.

- Vi blir aldri lei av å finne på ting sammen. Spesielt liker vi å samles etter arbeidstid med både mat og drikke og ulike aktiviteter, sier han.

- Vi anser oss selv som et godt spleiset team som alltid ønsker å gjøre noe ekstra ut over det å bare jobbe sammen, sier Johansen.

<span class="italic" data-lab-italic_desktop="italic">Nina Hansson ble en av to «Årets medarbeidere».</span>
Nina Hansson ble en av to «Årets medarbeidere».

«Årets medarbeider(e)»

I år gikk prisen for «Årets medarbeider» til to personer:

  • Nina Hansson - Møller Bil Skadesenter Romerike
  • Paul Nilsen - Gumpens Auto Vest

I Hanssons nominasjon heter det at «hun sprer glede og godt humør til de rundt seg, og at hun strekker seg langt for både kunder og kolleger».

– De er vanskelig å si hvorfor jeg vant, for det er så utrolig mange andre som hadde fortjent dette, sier Hansson selv.

- Nettopp derfor synes jeg virkelig det er en stor ære å få denne prisen. Jeg setter veldig stor pris på å vinne og synes det er utrolig stas, sier hun.