Knut Arne Marcussen har erfaring fra både bilbransjen og mediebransjen. Nå melder han overgang til Xpeng.

Han blir ny PR-sjef for Xpeng i Norge

Knut Arne Marcussen går fra Nissan-importøren til den norske Xpeng-organisasjonen.

Publisert

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Etter fem og et halvt år hos den norske Nissan-importøren melder Knut Arne Marcussen nå overgang til Xpengs egeneide organisasjon i Norge, Xpeng Motors (Norway) AS.

Marcussen tiltrådte i stillingen som PR-sjef i dag.

- Etter å ha jobbet tett på og i bilbransjen i nesten 20 år, kom det en mulighet jeg simpelthen ikke kunne si nei til, sier Marcussen til Bilbransje24.

- Bransjen er i enorm utvikling, og Xpeng er en av de nye og spennende aktørene som jeg er overbevist om at vil revolusjonere bransjen med sine produkter, teknologi og visjoner, sier han.

- Marcussen har den perfekte kombinasjonen av erfaring, kvaliteter og kontaktnett til å lykkes med dette oppdraget, sier Managing Director i Xpeng Motors Norway, Claes Persson.

- Nå gleder jeg meg til å ta fatt på arbeidet og sørge for at enda flere blir kjent med en merkevare som vil sette stort preg på bilbransjen i årene fremover, sier PR-sjefen.

Før han begynte i Nissan-organisasjonen jobbet Marcussen over 14 år som journalist i Aller-konsernet, og var blant annet med på oppstarten av bilbladet Autofil før han gikk inn i motorredaksjonen som i tillegg leverte motorstoff til Dagbladet og Dinside.