- Ikke alle er i karantene. Derfor har vi laget et informasjonsopplegg som alle medlemsbedriftene kan benytte til å kommunisere med kundene.
Det sier adm. direktør Stig Morten Nilsen i NBF.
Hovedbudskapet er "Alle bilforhandlere og verkstedene er åpne, og det er trygt å komme hit".
- Dette er materiell som enkelt kan benyttes, enten digitalt på eget nettsted, i e-poster eller som plakater hos forhandlerne eller verkstedet.
- Vi må ikke glemme at når det verste sjokket legger seg, er vi nødt til komme i gang med å kommunisere med markedet igjen, sier Nilsen.
Se NBFs informasjonsopplegg HER
Utvider fristen for kontingent-innbetaling
- Vi har stor forståelse for medlemmenes situasjon og ønsker ikke å legge sten til byrden for bedriftene, sier kommunikasjonssjef Egil Steinsland i NBF.
For å lette på situasjonen forlenger NBF betalingsfristen for innbetaling av kontingenten med en måned. Normalt er betalingsfristen på 21 dager, nå blir den på totalt 51 dager.
- Dersom noen opplever betaling vanskelig, ikke nøl med å ta kontakt, så vil vi finne løsninger for det, sier Steinsland.