Thomas Iversen, seniorrådgiver i Forbrukerrådet, er gjest i femte episode av Bilbransjepodden.

Episode 5 | Gjest: Thomas Iversen, Forbrukerrådet

Thomas Iversen, seniorrådgiver i Forbrukerrådet, er gjest i femte episode av Bilbransjepodden. (Foto: Odd Erik Skavold Lystad)

Bilbransjepodden:
Derfor gjør merkeforhandlerne det bedre på kundebehandling

Hver fjerde tvistesak i Forbrukerrådet dreier seg om bil. Thomas Iversen i Forbrukerrådet har blant annet gode tips til hvordan unngå at saker havner på hans bord.

Forbrukerrådet behandler årlig rundt 10.000 tvistesaker, hvor en fjerdedel er knyttet opp til bil. Rundt 1800 er mellom forbruker og næringsdrivende.

Til tross for dette våger vi påstanden om at bilbransjen er relativt flinke til å håndtere tvister.

Sett i lys av hvor mange nye og brukte biler som årlig selges er antall klagesaker forsvinnende få.

Det betyr likevel ikke at bransjen er feilfri. Bilbransje24 publiserte nylig en sak som viste at merkeforhandlerne gjennomgående er flinkere til å håndtere kundeklager knyttet til salgsprosessen rundt både nye og brukte biler enn de rene bruktbilforretningene.

Til å diskutere hvordan bransjen håndterer klager og tvister, har vi i denne episoden av Bilbransjepoddedn invitert juridisk seniorrådgiver i Forbrukerrådet, Thomas Iversen. 

Programleder: Per Morten Merg
I studio: 
Thomas Iversen (Forbrukerrådet) og Trygve Larsen (Bilbransje24)
Produsent:
Odd Erik Skavold Lystad

Her finner du Bilbransjepodden:

Apple Podcasts Spotify
Google Podcasts RSS-feed for manuell henting

Husk å abonnere på Bilbransjepodden der du hører podcaster, slik at du alltid har nyeste episode tilgjengelig.

Til toppen