«Gigautfordringer i skadebransjen»: Se foredraget fra Bilbransjens dager Bilskadebransjen står foran minst to store og nye problemutfordringer. Se hele presentasjonen til Bilbransje24-redaktør Trygve Larsen her.
Flere «vekkere» i service-undersøkelsen - dette overrasker mest Hvor mange følger anbefalte serviceintervaller? Hvor stor andel benytter merkeverksted? I hvilken grad velges spesialister for glass og dekk? Hvilke verkstedkjeder er mest kjent? Anders Hovde la i dag fram funnene i NBF/Kantars «Serviceundersøkelsen 2023».
Kantar: Så mye betyr bilmerkets opphavsland - og dette er viktigst hos en forhandler Bilkjøperne har talt - og Anders Hovde i Kantar har både lyttet og analysert. Det var flere overraskelser i funnene han la fram på Bilbransjens dager i formiddag.
Gumpen Skade og Bilpleie vant «Årets blinklys» Mottok prisen under kveldens Bilbransjens dager-middag.
- Dette er utgangspunktet for alt vi skal gjøre videre - Drive Dealer-modulen kjører og vi er godt i gang med onboading av forhandlere. Vi er klare til å bevise at dette er den beste løsningen for bilbransjens håndtering av bruktbiler i fremtiden, sier Drive-sjef Eirik Foss Stene.
Møller med konkrete mål for kvinneandel Konsernsjef Petter Hellman er klinkende klar på konsernets mål for fremtidig kvinneandel. Det kom frem på Bilbransjens dager nå i formiddag.
Økt «trivselsfaktor» i bilbransjen At ansatte i norsk bilbransje trives på jobben, er det ingen tvil om, skal man tro på tallene som ble presentert på Bilbransjens dager nå i formiddag.
Dette er finalistene i «Årets blinklys» Tre skadesenter - inklusiv ett i tospann med bil-demontering - er de nominerte i kåringen.
Fristen nærmer seg - slik kan du melde deg på NBFs bærekraft-konkurranse - Dette er en inspirasjonspris, så ingen tiltak er for små, sier Heidi Chr. Lund i NBF.