Jonathan Parr, gründer og analysesjef i Rebil, gleder seg til opplegget. - Vi har fått en del søkere allerede, sier han.
Foto: Odd Erik Skavold Lystad
Rebil med rekrutterings-stunt: Skal ansette syv selgere gjennom «speed dating»
Bruktbil-aktøren, som allerede har bikket 50 ansatte, går nye veier for å lokke til seg arbeidskraft.
I mars skal Rebil arrangere det de kaller «Rekrutteringskvelder», hvor de inviterer folk som er interessert i å bli en del av selskapets
salgsteam.
Totalt håper de å ansette syv «salgshoder» den nærmeste
tiden.
- Vi gleder oss veldig til dette, sier Jonathan Parr, gründer
og analysesjef i Rebil, til Bilbransje24.
- Det har vært bra respons, og vi har fått en del søkere
allerede, sier han.
Akkurat hvor mange som får plass er litt usikkert, men de
skal holde kveldene ved hovedkvarteret på Kløfta, nord for Oslo.
- Det blir nok en del folk som kommer innom, så får vi se
akkurat hvordan vi legger opp kvelden. Vi må sørge for at alle får noe ut av
det, sier Parr.
En form for «speed dating»
Blant punktene på arrangementet står «speed-intervju», hvor
deltakerne gjennom en 20-minutters samtale skal bli «bedre kjent med noen fra Rebil».
- Det høres ut som en form for «speed dating»?
- Hehe, ja. Vi tenkte det kunne være en morsom og
annerledes tilnærming, sier Parr.
- Vi er i stor vekst, og skal ansette mange i løpet av året. Da er det fint å bli kjent med folk på en litt mer
uformell og effektiv måte, sier han.
Bruktbilselskapet har allerede bikket 50 ansatte.
- Må passe inn i kulturen
I annonsen om rekrutteringskveldene er Rebil tydelige på at
man ikke trenger tidligere erfaring fra bilbransjen for å søke.
- Hva slags mennesker ser dere etter?
- Folk med ambisjoner, energi og drivkraft som blir
motivert av å utfordre det etablerte og bygge noe stort, sier Parr.
Han peker på at de allerede har ansatt mange som ikke har
bilbransjeerfaring fra tidligere, men som lykkes godt i selskapet.
- Vi er et resultatorientert miljø med høyt tempo.
Samtidig har vi en uformell og inkluderende tone. Det viktigste er at de vi
ansetter passer inn i kulturen vår, sier han.
- Vi håper å bli kjent med folk på en litt annen måte
gjennom disse rekrutteringskveldene – og at de blir kjent med oss.