- Vi har bistått Fisker med flytting av biler og kontorer,
bekrefter Harald Rømcke til Bilbransje24.
Han er eier og daglig leder i Autoin Gruppen, som også eier Autoin Bilskade og Autofrakt.
I tillegg til å leie ut lokaler og lagerplass for bilene,
legges
det opp til at Autoin Gruppen kan utføre frakt og klargjøringstjenester på
bilene. De er også partner på
skade og lakk.
- Med all usikkerheten rundt Fiskers fremtid, er dere ikke redd for risikoen for en konkurs?
- Vi er på ingen måte blinde for risikoen. Men samtidig ønsker
vi å stille opp for en partner i en vanskelig periode, sier Rømcke.
- Om Fisker består som bilprodusent, noe vi har tro på, vil
det vi nå gjør styrke et samarbeid i fremtiden, sier Rømcke.
Dette er uansett ingen stor investering for oss, og en risiko vi bærer godt
Harald Rømcke
- Dette er uansett ingen stor investering for oss, og en
risiko vi bærer godt, legger han til.
Autoin Gruppen har, i tillegg til Fisker og en rekke bilmerker, i
dag skadeavtale med nye aktører som Nio og Lucid, samt klargjøring og frakt for
Xpeng.
- Vår filosofi er å samarbeide med alle kunder og alle
bilmerker - nye som etablerte. Det mener vi gir oss den beste posisjonen i
markedet, sier Rømcke.
Ser muligheter
Det kjører i dag nær 400 Fisker på norske veier - biler som
vil ha behov for både reparasjon og utbedring av skader i lang tid fremover.
Her mener Rømcke det ligger gode forretningsmuligheter for en
skade/lakk- og logistikk-virksomhet som Autoin.
- Vi er en organisasjon som er i stand til å snu oss fort,
med både lyst og evne til å tenke litt utenfor boksen.
- Vi har allerede utført skadearbeid på flere av bilene, og
får nå henvendelser fra forsikringsselskaper om å bistå på biler de har
forsikret rundt i landet, sier Harald Rømcke.