Stine Fratras «kompletterer» franske merker-runden når hun nå får markedsansvar for Peugeot og DS.
Stine Fratras «kompletterer» franske merker-runden når hun nå får markedsansvar for Peugeot og DS.

Går fra Renault-importøren til BOS

Etter 11 år i Motor Gruppen får Stine Fratras markedsansvaret for to andre franske merker. Det har kommet flere nye markedssjefer i Stellantis-avdelingene hos Bertel O. Steen i høst.

Publisert

Stine Fratras har begynt i ny rolle som markedssjef for Peugeot og DS hos Bertel O. Steen.

Hun går til BOS etter elleve år hos Motor Gruppen, først som produktsjef for Renault, senere markedssjef for samme merke.

- Det har vært elleve veldig lærerike år, for det skjer jo mye hele tiden, sier Fratras til Bilbransje24.

- Jeg har absolutt ikke bytta jobb fordi jeg kjeda meg, men det er noe med å få mer ansvar og bli kjent med nye merker, i tillegg til det å jobbe i et nytt og stort system som Bertel O. Steen, sier hun.

Fransk «touch»

Fratras jobbet to år hos Citroën-importøren før hun gikk til Motor Gruppen, og har dermed vært innom alle de franske merkene på det norske markedet. Det er ikke tilfeldig at hun har søkt mot nettopp franske merker.

Etter flere år i Frankrike, med blant annet masterstudier, flyttet hun til Norge da hun fikk jobb i Citroën.

- Det er en fordel å ha den franske «touch-en», og å kunne fransk - selv om konsernspråket nå er engelsk, sier hun.

Tre markedssjefer blir til to

Kristian Neuberth var i fem år markedssjef for Opel, men da BOS overtok importen ble han i stedet markedssjef for Peugeot. Han gikk 1. november til stillingen som markeds- og kommunikasjonssjef hos Jaguar Land Rover Norge.

Marte Haldorsen, som var markedssjef for Opel fra BOS overtok importen, gikk tidligere i år til en stilling utenfor bilbransjen.

Jenny Brente var markedssjef for Citroën og DS. Hun er nå ansatt som markedsdirektør hos Hyundai Motor Norway.

Inn kommer:

I tillegg til Stine Fratras som får markedsansvaret for Peugeot og DS, har BOS også ansatt ny markedssjef for Opel og Citroën.

Katinka Grundseth blir markedssjef for Opel og Citroën. Hun kommer fra en stilling som rådgiver i Geelmuyden Kiese.

Som en del av den nye Stellantis-organisasjonen hos Bertel O. Steen vil det også komme en felles markedssjef for de tre merkene Fiat, Alfa Jeep.

- Det er bra vi har litt forskjellige bakgrunn, sier Fratras om sine nye kolleger.

- Vi kommer til å jobbe tett sammen, på tvers av merkene i Stellantis, sier hun.