Fem «bilregioner» dominerer bilsalget i Norge: USA, Europa, Kina, Sør-Korea og Japan.

Kinesiske merker spiser andeler - slik har bilsalget endret seg i Norge

Som da Sør-Korea tidlig på 90-tallet utfordret bilmerker fra Japan og Europa, er nå kinesiske merker på vei inn i det norske markedet. Se historikk for «bilmerkenes opphav» siden 1991 - og hvordan dette har endret seg de siste årene her.

Publisert

Merk at denne artikkelen er over to år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

For å lese denne saken må du ha et Bilbransje24-abonnement.


---

Ikke abonnent?

Få umiddelbar tilgang til alt innhold på Bilbransje24 med én måneds prøveperiode. Tilgangen avsluttes automatisk etter en måned. Tilbudet er kun tilgjengelig én gang for samme person.

For årsabonnement, klikk "Bestill her". Ønsker du abonnement for flere brukere har Bilbransje24 flerbruker-avtaler med gode vilkår. Ta kontakt med oss for et uforpliktende tilbud.

Prøv oss
Én måned

99 kroner (+ mva)

Prøveperioden avsluttes automatisk etter en måned.

Bestill prøveperiode

Årsabonnement
12 måneder

3.500 kroner (+ mva)

Abonnementet fornyes automatisk

Bestill her