Fem «bilregioner» dominerer bilsalget i Norge: USA, Europa, Kina, Sør-Korea og Japan.
Alle foto:/ill.: Odd Erik Skavold Lystad
Kinesiske merker spiser andeler - slik har bilsalget endret seg i Norge
Som da Sør-Korea tidlig på 90-tallet utfordret bilmerker fra Japan og Europa, er nå kinesiske merker på vei inn i det norske markedet. Se historikk for «bilmerkenes opphav» siden 1991 - og hvordan dette har endret seg de siste årene her.
Merk at denne artikkelen er over tre år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Prøv oss
Én måned
1 krone (+ mva)
Etter utløp av prøveperioden går abonnementet automatisk over til kvartalsvis fornying med faktura og løper til oppsigelse. Pris: 1.100 kroner (+ mva) per kvartal.
Bestill prøveperiode
Årsabonnement
12 måneder
3.900 kroner (+ mva)
Abonnementet fornyes automatisk
Bestill her